راه‌های طبیعی از بین بردن خال ، زگیل و لکه‌های پیری
نوشته شده توسط : nahal

همه‌ی ما زمانی این مشکلات پوستی را مثل خال‌ها، زگیل‌ها، تگ‌های پوستی، جوش‌های سرسیاه، منافذ بسته و جوش‌ها تجربه می‌کنیم. در این نوشتار راه‌های طبیعی از بین بردن خال ، زگیل و لکه‌های پیری را با هم می‌خوانیم.

wartss

دلایل اصلی این مسائل در سبک زندگی یا عدم تعادل هورمونی نهفته است و باید کاری انجام دهیم. شما می‌توانید به سادگی محصولات زیبایی و مراقبت از پوست گوناگونی را در دسترس‌تان بیابید، که برای حل این مسائل، پاک کردن پوست و درخشان کردن آن طراحی شده‌اند. متاسفانه فقط تعداد اندکی از این درمان‌ها واقعا موثر هستند.

به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم از مواد شیمیایی خطرناکی که شرایط را بدتر می‌کنند دوری کنید و مشکل‌تان را به شکلی موثر حل کنید، زیرا درمان‌های خانگی نتایج شگفت‌انگیزی فراهم می‌کنند. شما تمام مشکلات پوستی را برطرف خواهید کرد و ظاهر کلی پوست‌تان را بهبود خواهید داد.

برای داشتن پوستی شفاف و سالم، درمان‌های خانگی طبیعی زیر را امتحان کنید که برای درمان مشکلات پوستی و از بین بردن خال ، زگیل و لکه‌های پیری رایج ساخته شده‌اند.

خال‌ها
خال‌ها همه، یعنی هم کودکان و هم بزرگسالان، را تحت تاثیر قرار می‌دهند. دلیل اصلی این مشکل قرار گرفتن در معرض خورشید است، و خال‌ها اساسا دسته‌های نزدیک به هم سلول‌های رنگدانه‌ی پوست، به نام ملانوسیت‌ها هستند.

۱. سرکه‌ی سیب
وقتی نوبت به برداشتن خال‌ها می‌رسد، سرکه‌ی سیب به شدت مفید و موثر است. فقط یک گلوله‌‌ی پنبه را در سرکه‌ی سیب بخیسانید و آن را روی خال بگذارید. سپس آن را با یک باند یا نوارچسب پزشکی محکم کنید و اجازه دهید ۸ ساعت بماند.

۲. سیر
برای برداشتن خال‌ها می‌توانید هم از سیر معمولی و هم از عصاره‌ی سیر استفاده کنید. مطمئن شوید پیش از استفاده، با ژل پترولیوم یا پوشش نواری از پوست اطراف خال محافظت کنید.

۳. روغن کرچک و جوش شیرین
هم‌چنین می‌توانید برای این منظور از ترکیبی از روغن کرچک و جوش شیرین استفاده کنید. تنها کاری که باید بکنید آن است که روغن کرچک را با مقداری جوش شیرین مخلوط کنید، یک خمیر چسبنده بسازید و آن را به خال بزنید. ناحیه را با یک باند بپوشانید و بگذارید در طول شب کارش را انجام دهد. سپس باند را بردارید و ناحیه را کامل بشویید.

زگیل‌ها
زگیل‌ها عمدتا به وسیله‌ی ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ‌پی‌وی ایجاد می‌شوند. برای درمان آنها باید راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید:

۱. سیر
استفاده از سیر له شده یا عصاره‌ی آن می‌تواند زگیل را فقط طی ۲ هفته از بین ببرد. عصاره‌ی سیر را دو بار در روز روی زگیل استفاده کنید و سیر له شده را هر شب روی زگیل بمالید.

۲. موز
آسان‌ترین راه از بین بردن زگیل‌ها استفاده از موز است. هر شب زگیل را با پوست موز ماساژ دهید و اگر این کار را به طور منظم انجام دهید طی ۲ هفته ناپدید خواهید شد.

۳. عسل طبیعی خام
با عسل به نتایج شگت‌انگیزی می‌رسید. مقداری عسل را روی زگیل بمالید، آن را با یک باند ببندید و بگذارید یک شب بماند. با این کار هم زگیل‌ها را از بین می‌برید و هم از ظهور مجدد آنها جلوگیری می‌کنید.

تگ‌های پوستی
برای از بین بردن تگ‌های پوستی درمان‌های طبیعی زیر را امتحان کنید:

۱. روغن کرچک و جوش شیرین
این ترکیبی بسیار موثر برای از بین بردن تگ‌های پوستی است. مواد را با هم مخلوط کنید، خمیر بسازید، و آن را روی پوست استفاده کنید. سپس، آن را با یک باند محکم کنید. این کار را ۲-۳ بار در روز انجام دهید. خمیر را تا ۴۸ ساعت باید در یخچال نگهداری کنید.

۲. روغن درخت چای
باید یک گلوله‌ی پنبه را با آب خیس کنید. سپس چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید. گلوله‌ی پنبه‌ای را روی تگ بگذارید و آن را با یک باند ببندید. این کار را ۲-۳ بار در روز در طول یک ماه تکرار کنید.

لکه‌های تیره
می‌توانید لکه‌های تیره را به شکلی موثر با درمان‌های طبیعی ساده‌ی زیر از بین ببرید:

۱. ترب وحشی
تنها کاری که باید انجام دهید مخلوط کردن مقداری ترب وحشی با سرکه و استفاده از آن روی ناحیه‌ی تحت تاثیر است. این کار را هر روز تکرار کنید و لکه‌های تیره به خوبی ناپدید خواهند شد.

۲. آلوئه ورا
مقداری آلوئه‌ورای تازه را روی لکه‌ی تیره بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. روغن داخلی گیاه آلوئه‌ورای تازه را که ممکن است به عنوان یک گیاه خانگی هم پرورانده شود، بگیرید.

۳. سروم‌های ویتامین سی
سروم‌های ویتامین سی بدون مواد شیمایی، ارگانیک و دست‌ساز تاثیرات شگفت‌انگیزی روی پوست می‌گذارند. آنها سرشار از ویتامین سی فعال موضعی هستند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده_اسما حسنی
منبع: گو فیت گو هلث
//بازده//




:: بازدید از این مطلب : 769
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: